MediaWatch

Bureaubranchen voksede på top- og bundlinje i 2017

Væksten i bureaubranchen fortsatte sidste år og lagde et trecifret millionbeløb til den samlede forretning, viser brancheanalyse. Især de digitale specialister trækker fremgangen.

Bureauer, der udvikler digitale marketingløsninger, havde især vind i sejlene sidste år ifølge analyse | Foto: /ritzau/AP/Shizuo Kambayashi

Med en vækst på 7,4 pct. fortsatte vokseværket i bureaubranchen sidste år, skriver Markedsføring.

Ifølge brancheanalysen Trendrapport fra Myresearch landede den samlede bruttoavance for de 292 bureauer i analysen på 6,6 mia. kr. i 2017 – en fremgang på 455 mio. kr. i forhold til 2016. Dermed udvikler branchen sig i samme positive tempo som i 2016, der også lagde godt 7 pct. til branchens samlede forretning.

Også bundlinjen blev forbedret over en bred kam med en fremgang på 16,4 pct. – svarende til cirka 100 mio. kr.

Det er især de digitale bureauer, der trækker læsset. Ifølge Markedsføring stod den del af branchen for en fremgang på ca. 330 mio. kr. ud af den samlede vækst i bruttoavancen, mens de traditionelle reklamebureauer så en flad udvikling i forhold til 2016. Samtidig er kategorien af digitale bureauer nu også den største og overgår både reklamebureauernes og mediebureauernes forretning.

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs