MediaWatch

Omnicom lancerer ny bureaugren i Norge

Mediebureaukoncernen udvider med et tredje mediebureau, Hearts & Science, i Norge. Koncernen lancerede samme i Danmark tidligere i foråret.

Omnicom Media Group lancerer nu endnu et mediebureau i Norge. Navnet er Hearts & Science og blev grundlagt i USA i 2016. Det skriver norske Kampanje. Bureauet skal hjælpe med at få kunderne til at bruge data og teknologi til at forbedre markedsindsatsen.

"Vi oplever et fantastisk momentum med Hearts & Science internationalt, og ekspansionen i Europa er et helt naturligt næste skridt for os. Norge er et vigtigt marked baseret på, hvor digitalt og teknologisk fremadstormende norske forbrugere er," siger Scott Hagerdorn, global adm. direktør i Hearts & Science i en pressemeddelelse, skriver Kampanje.

Ifølge Kampanje fortæller mediebureau-direktøren ligeledes i meddelelsen, at Omnicom Media Group i Norge har gjort sig bemærket med en imponerende udvikling, og det gør det til et oplagt træk at lancere Hearts & Science her.

Den nye direktør for mediebureaugrenen i Norge er allerede fundet i Svein Eriksen, som blandt andet har været adm. direktør for Webtraffic i Norge og Sverige, men også haft forskellige digitale roller i både SOL og Aftenposten, skriver Kampanje.

OMG lancerede ligeledes Hearts & Science i Danmark tidligere på året og i spidsen for det nye mediebureau står Jørgen Dueholm, der også er chef for Resolution, som er en marketingvirksomhed under Omnicom Media Group.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

TDC lavede norske frasalg i milliardklassen, medieforliget giver fortsat anledning til en historie eller to, og EU var en guldgrube af aktivitet på medieområdet i ugens løb. Kom med på rundtur til ugens vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Test din MediaIQ

Har du fulgt ordentligt med i mediebranchen i den seneste uge? Ellers har du chancen for at blive opdateret og testet her - og vinde en iPad.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere