MediaWatch

Omnicom lancerer ny bureaugren i Norge

Mediebureaukoncernen udvider med et tredje mediebureau, Hearts & Science, i Norge. Koncernen lancerede samme i Danmark tidligere i foråret.

Omnicom Media Group lancerer nu endnu et mediebureau i Norge. Navnet er Hearts & Science og blev grundlagt i USA i 2016. Det skriver norske Kampanje. Bureauet skal hjælpe med at få kunderne til at bruge data og teknologi til at forbedre markedsindsatsen.

"Vi oplever et fantastisk momentum med Hearts & Science internationalt, og ekspansionen i Europa er et helt naturligt næste skridt for os. Norge er et vigtigt marked baseret på, hvor digitalt og teknologisk fremadstormende norske forbrugere er," siger Scott Hagerdorn, global adm. direktør i Hearts & Science i en pressemeddelelse, skriver Kampanje.

Ifølge Kampanje fortæller mediebureau-direktøren ligeledes i meddelelsen, at Omnicom Media Group i Norge har gjort sig bemærket med en imponerende udvikling, og det gør det til et oplagt træk at lancere Hearts & Science her.

Den nye direktør for mediebureaugrenen i Norge er allerede fundet i Svein Eriksen, som blandt andet har været adm. direktør for Webtraffic i Norge og Sverige, men også haft forskellige digitale roller i både SOL og Aftenposten, skriver Kampanje.

OMG lancerede ligeledes Hearts & Science i Danmark tidligere på året og i spidsen for det nye mediebureau står Jørgen Dueholm, der også er chef for Resolution, som er en marketingvirksomhed under Omnicom Media Group.

Forsiden lige nu

Berlingske lægger nyhedssites sammen

Berlingske lægger sit digitale erhvervsunivers, business.dk, ind under hovedsitet. Ændringen, der blev varslet allerede i 2017, skal ifølge chefredaktør tydeliggøre, at erhvervsstoffet er afgørende for Berlingske.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere