MediaWatch

Clear Channel skal etablere 100 skærme i shoppingcentre

Outdoorfirmaet skal etablere et digitalt netværk i 10 shoppingcentre, og planen er at sætte knap 100 skærme op.

Foto: Dade PR

Outdoorfirmaet Clear Channel har sikret sig en ordre, som giver selskabet retten til at etablere digital out-of-home, altså tv-skærme med annoncer, i 10 shoppingscentre i Danmark. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

De 10 shoppingcentre er ejet af Dades A/S, og Clear Channels plan er at etablere knap 100 skærme, der skal give annoncørerne national dækning og mulighed for at henvende sig direkte til potentielle købere og positionere brands og produkter.

"Vi har oplevet en stødt stigende efterspørgsel på vores eksisterende digitale platforme, hvilket gør det til en enkel beslutning at fortsætte vores investeringer på dette område. Vi er stolte over at være med til at udbygge vores mediekategori, så den kan konkurrere både med TV og online, men også at Dades A/S har valgt at tildele os denne aftale, der er den hidtil største af sin art i Danmark," udtaler Dennis Højland Nyegaard, landechef hos Clear Channel, i pressemeddelelsen.

Aftalen er den seneste i rækken for Clear Channel. Tidligere har selskabet etableret et digitalt netværk bestående af 54 skærme i Københavns Metro og 21 skærme på Fisketorvet. Med den nye aftale vil netværket give annoncører adgang til knap 950.000 ugentlige besøgende på tværs af hele Danmark, oplyser Clear Channel.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs