MediaWatch

Intermail vender underskud til overskud i første kvartal

Intermail, der bl.a. driver kommunikationsvirksomhed, kom ud af første kvartal med et overskud på 1,6 mio. kr., på samme dag som formanden har valgt at forlade selskabet.

Foto: Colourbox

Intermail, der er i gang med en transformationsproces over mod fokus på virksomhedens kommunikationsvirksomhed som den fortsættende aktivitet, kom ud af første kvartal af regnskabsåret 2017/18 med et overskud før skat på 1,6 mio. kr. mod et underskud på 1,0 mio. kr. i samme periode sidste år.

Fremgangen blev realiseret trods et fald i omsætningen til 68,5 mio. kr. fra 75,1 mio. kr. i første kvartal af 2016/17 og er ifølge selskabet en effekt af de igangsatte indtjeningsfremmende og omkostningsbesparende initiativer.

"Kommunikationsdivisionen igangsatte i slutningen af 2016/17 en række indtjeningsfremmende og omkostningsbesparende initiativer, som forventes at fortsætte de kommende kvartaler. Omsætningen af digitale løsninger har været stigende i begyndelsen af regnskabsåret, mens omsætningen af papirbaserede produkter var på niveau med samme periode i 2016/17," skriver Intermail i regnskabet.

Selskabet melder desuden om en betydelig vækst i virksomhedernes markedskommunikation og i brugen af omnichannel kommunikationsløsninger – og det er et område, hvor Intermail i højere grad vil prøve at udnytte sin portefølje af produkter og services.

"Dette potentiale arbejder Intermail fortsat intensivt på at forløse i de kommende kvartaler," skriver selskabet.

Selskabet annoncerede onsdag en strategisk løsning for sin konvolutdivision gennem en aftale med Bong. Derfor vil konvolutdivisionens afvikling og aktiviteter fremadrettet blive rapporteret som ophørende aktiviteter hos Intermail.

Intermail fastholder forventningerne til det forskudte regnskabsår 2017/18 om en koncernomsætning på 135-145 mio. kr. og et EBITDA-resultat på 17-22 mio. kr.

Derudover venter selskabet et EBIT før særlige poster i niveauet 9-14 mio. kr. Forventningerne til resultatet før skat er "i niveauet 0 kr." Oprindeligt var forventningen her et resultat på 0-5 mio. kr., men i forbindelse med at selskabet onsdag informerede om en strategisk løsning for sin konvolutdivision, var forventningen modificeret til 0 kr.

På generalforsamlingen torsdag forlod formanden N.E. Nielsen desuden sin post grundet alder.

 

/ritzau/FINANS

Medieorganisation hyrer ny redaktør

To mediebureauer topper imageliste

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny, stor spareplan i Jysk Fynske Medier, Dansk Folkeparti stiller kritiske spørgsmål til TV 2-salg og opsigtsvækkende reklamesag sender Dansk Reklame Film i rødt. Kom med på ugens rundtur til de vigtigste begivenheder i mediebranchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere