MediaWatch

To mediebureauer topper imageliste

Vanen tro toppes imageliste af Carat og OMD, mens et nyt bureau banker på til Top 5.

Dentsu Aegis Network, ejeren af Carat.

Mediebureauerne OMD og Carat topper endnu engang imagetronen blandt de danske medieburauer. For andet år i træk er det Carat, der løber med førstepladsen i MyImage-analysen, der produceres af MyResearch i samarbejde med Dansk Markedsføring.

Undersøgelsen afdækker danske marketingansvarliges kendskab til, tilfredshed med, præference for og vurdering af danske bureauers image. Topplaceringen vækker naturligvis glæde i Carat.

"Vi er naturligvis både ydmyge og stolte over denne anderkendelse fra kunderne og markedet. At få 1. pladsen i MyImage igen er kulminationen på et forrygende 2017, hvor vi sagde velkommen til række nye fantastiske kunder som Danske Bank, Elgiganten, P&G, Stofa, Dyrup m.fl. – det er vi også ret stolte over," siger René Westendahl, adm. direktør i Carat, til Dansk Markedsføring.

Mens feltet efter Carat og OMD er forholdsmæssigt stabilt, kan det bemærkes, at bureauet Orchestra tager flere skridt frem på listen. Bureauet hopper således fra en 8. plads i 2017 til en 6. plads i 2018.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Regeringen går efter kun at sælge 49 pct. af TV 2, ugebladskæmpen Aller kom med regnskab, som ikke så godt ud for den danske dels vedkommende, og DF meldte sig klar til at skrue på de ønskede DR-besparelser. Det er blevet tid til ugens tour gennem mediebranchens største begivenheder.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere