MediaWatch

SAS har skåret ned på årsaftalerne: Vi ønsker at stå frit

SAS har gjort sit marketingbudget dynamisk, så det både kan gå op og ned i løbet af året. Det betyder bl.a., at selskabet kun i meget begrænset omfang indgår årsaftaler med medierne, fortæller marketingchef.

”Vi har både et budget og vi har et stort omkostningsfokus. Men i modsætning til tidligere, så er budgettet mere vejledende. Det er et udgangspunkt,” siger marketingdirektør i SAS, Kenneth Christiansen. | Foto: PR/SAS

Kenneth Christiansen er som marketingchef for SAS i Danmark fri for noget, som en del marketingdirektører sikkert også gerne var: budgettets snærende bånd.

Så når man spørger ham om, hvordan marketingbudgettet vil udvikle sig i 2018, så lyder svaret således:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs