MediaWatch

Ny direktør skal tegne skarpere profil for IUM

Mediebureauet IUM skal igen være spydspids i bureaugruppen Mediabrands og henter direktør fra Aarhus til København for at skærpe positionen.

PR/Mediabrands
Foto: PR/Mediabrands

Bureaugruppen Mediabrands med mediebureaet IUM i spidsen indleder det nye år med en strategisk kursændring og ny ledelsesstruktur. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.

Efter tre år uden en adm. direktør som en del af Mediabrands-paraplyen får IUM igen en dedikeret topchef i skikkelse af Heine Jørgensen, der er indtrådt som bureauets nye CEO.

Skiftet markerer samtidig, at hovedfokus på det samlede brand Mediabrands træder i baggrunden. I stedet skal IUM igen indtage rollen som det centrale omdrejningspunkt i bureaugruppen, der blev lanceret i 2014.

”Vi styrker IUM som den centrale enhed i Mediabrands-paraplyen og som omdrejningspunkt for alle de forskellige ydelser, vi tilbyder kunderne. I den forbindelse omorganiserer vi ledergruppen, så vi bedst muligt imødekommer de kundebehov, som tidens nye fænomener bringer med sig,” siger Michael Thim, der er nordisk topchef for Mediabrands, i meddelelsen.

Heine Jørgensen er hentet internt og kommer fra en stililng som direktør for Mediabrands i afdelingen i Aarhus. Nu rykker han til København, hvor opgaven er at tegne en skarpere profil for IUM på medie- og annoncemarkedet.

”Vores bureau-paraply rummer rigtig mange kompetencer, der alle er værdifulde for vore kunder,” udtaler han.

”Ikke desto mindre er det mediabureauet IUM, der favner og behersker alle indsigter i den digitale verdens discipliner og mekanismer – kombineret med solid erfaring med de traditionelle. Vi samler al strategi, planning og digitalt for at forenkle den stigende kompleksitet, som kunderne oplever,” siger Heine Jørgensen, der tidligere har arbejdet for bl.a. Ebay i Danmark, MEC og Maxus.

Ledelseslaget i IUM består foruden den nye direktør af seks partnere - herunder en ny analysechef, Kristian Vejborg, fremgår det.

Ud over IUM, der blev dannet i 1992, består Mediabrands bl.a. af bureauerne Marvelous, Mediaprint, Cadreon og Iretail.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere