MediaWatch

Ny direktør skal tegne skarpere profil for IUM

Mediebureauet IUM skal igen være spydspids i bureaugruppen Mediabrands og henter direktør fra Aarhus til København for at skærpe positionen. 

Foto: PR/Mediabrands

Bureaugruppen Mediabrands med mediebureaet IUM i spidsen indleder det nye år med en strategisk kursændring og ny ledelsesstruktur. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.

Efter tre år uden en adm. direktør som en del af Mediabrands-paraplyen får IUM igen en dedikeret topchef i skikkelse af Heine Jørgensen, der er indtrådt som bureauets nye CEO.

Skiftet markerer samtidig, at hovedfokus på det samlede brand Mediabrands træder i baggrunden. I stedet skal IUM igen indtage rollen som det centrale omdrejningspunkt i bureaugruppen, der blev lanceret i 2014.

”Vi styrker IUM som den centrale enhed i Mediabrands-paraplyen og som omdrejningspunkt for alle de forskellige ydelser, vi tilbyder kunderne. I den forbindelse omorganiserer vi ledergruppen, så vi bedst muligt imødekommer de kundebehov, som tidens nye fænomener bringer med sig,” siger Michael Thim, der er nordisk topchef for Mediabrands, i meddelelsen.

Heine Jørgensen er hentet internt og kommer fra en stililng som direktør for Mediabrands i afdelingen i Aarhus. Nu rykker han til København, hvor opgaven er at tegne en skarpere profil for IUM på medie- og annoncemarkedet.   

”Vores bureau-paraply rummer rigtig mange kompetencer, der alle er værdifulde for vore kunder,” udtaler han.

”Ikke desto mindre er det mediabureauet IUM, der favner og behersker alle indsigter i den digitale verdens discipliner og mekanismer – kombineret med solid erfaring med de traditionelle. Vi samler al strategi, planning og digitalt for at forenkle den stigende kompleksitet, som kunderne oplever,” siger Heine Jørgensen, der tidligere har arbejdet for bl.a. Ebay i Danmark, MEC og Maxus.

Ledelseslaget i IUM består foruden den nye direktør af seks partnere - herunder en ny analysechef, Kristian Vejborg, fremgår det.

Ud over IUM, der blev dannet i 1992, består Mediabrands bl.a. af bureauerne Marvelous, Mediaprint, Cadreon og Iretail.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs