MediaWatch

Kresten Schultz-Jørgensen stopper i Lead

Stifter og medejer af kommunikationsbureauet Lead Agency stopper efter at have bygget virksomheden op gennem 10 år. Nu sælger han sin andel for at blive selvstændig rådgiver.

Foto: PR

10 år efter den tidligere chefredaktør på Dagen Kresten Schultz-Jørgensen stiftede kommunikationsbureauet Lead Agency, har han solgt sin ejerandel og trukket sig ud af firmaet fra 1. januar. Det skriver Markedsføring.

"Jeg har nu besluttet at kaste mig over nye projekter og vil fokusere på blandt andet personlig rådgivning for internationale kunder, skrivning og bestyrelsesarbejde, og derfor forlader jeg Lead Agency," siger Kresten Schultz-Jørgensen til Markedsføring og tilføjer, at han bevarer båndet til bureauet, der drives videre af partnerkredsen på i alt syv, herunder Søren Kaster som adm. direktør.

"Jeg er sikker på, at den store partnerkreds og de mange dygtige medarbejdere er de helt rigtige til at fortsætte rejsen, og jeg ved, at vi kommer til at samarbejde om konkrete projekter fremover," siger Kresten Schultz-Jørgensen.

Kresten Schultz-Jørgensen var, før han stiftede Lead, kommunikationchef for Det Kgl. Teater og før da bl.a. chefredaktør for det nu lukkede Aktuelt og Dagen. Han vil i sit nye firma, Oxymoron, fokusere på personlig ledelses- og kommunikationsrådgivning, fremgår det.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs