MediaWatch

Angrebslysten pressemand var et fejlindkøb i Nordeas forsvar

Efter kun ti måneder stopper erfaren kommunikationsmand i Nordea. Jeg var ikke den rette til opgaven, lyder det ærlige svar fra hovedpersonen selv, der allerede har fundet sig et nyt job i et forsikringsselskab.

Foto: PR

Klaus Fridorf skifter Nordeas kommunikationsafdeling ud med Gjensidige Forsikring, hvor han skal stå for ekstern kommunikation.

Det er kun ti måneder siden, han til FinansWatch fortalte, at han stoppede som pressechef i Sampension for at blive kulturambassadør i Nordea.

"I Nordea skulle jeg arbejde med intern kommunikation. Det var en sindssygt spændende stilling, men jeg må nok erkende, at jeg ikke var den rette til opgaven. I fodboldterminologi kan man vel sige, at Nordea havde hentet en angrebspiller ind på en position, hvor der var brug for en forsvarsspiller," siger Klaus Fridorf til FinansWatch.

Blev du fyret?

"Nej, både Nordea og jeg kunne relativt hurtigt se, at der skulle ske noget andet, så vi lavede en aftale om at gå hver til sit."

Nyt job i Gjensidige

I stedet for at arbejde med intern kommunikation i Nordea skal Klaus Fridorf står for ekstern kommunikation i Gjensidige Forsikring.

"Jeg skifter tilbage til det, jeg er bedst til. Og det er ekstern kommunikation og pressehåndtering," siger Klaus Fridorf og tilføjer:

"Det er et fantastisk spændende job, jeg har fået i Gjensidige. De er markedsleder i Norge, mens Gjensidige herhjemme mere har rollen som udfordrer, hvilket jo også giver nogle spændende kommunikationsmuligheder."

Han nævner blandt andet, at Gjensidige også ejer Gouda Rejseforsikring og tidligere i år har købt Mølholm Forsikring af PFA.

"Jeg kommer blandt andet til at arbejde med at give Mølholm en mere skarp offentlig profil, og det arbejde glæder jeg mig til at være med til."

Klaus Fridorf, der er uddannet journalist, har tidligere arbejdet med kommunikation i blandt andet Danske Bank og Sampension. Han har også tidligere arbejdet i Nordea fra 2008-2014.

Artiklen er først bragt på MediaWatch' søstermedie FinansWatch.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs