MediaWatch

Pandora henter ny kommunikationsdirektør fra Novozymes

Den danske smykkeproducent har fundet sin nye kommunikationsdirektør, efter Kristian Lysgaard i august valgte at forlade posten.

Pandora. | Foto: ritzau/Niels Hougaard

Smykkeproducenten Pandora har ansat Mads Twomey-Madsen som ny kommunikationsdirektør. Han tiltræder i selskabet den 1. februar næste år, fremgår det af en pressemeddelelse onsdag.

"Pandora er i dag verdens største smykkebrand, og det er naturligt, at den udvikling afspejles i en øget professionalisering af vores kommunikation. Med ansættelsen af Mads tilføjer vi kompetencer og værdifuld erfaring fra både ind- og udland, og han bliver en central figur for Pandoras kommunikation, både internt og med vores omverden," siger finansdirektør Peter Vekslund i meddelelsen.

Den nye direktør, der skal stå i spidsen for Pandoras koncernkommunikation og indsats på CSR-området, kommer fra en lignende stilling i den danske enzymkoncern Novozymes, hvor han har været kommunikationsdirektør siden 2008.

Før det har han arbejdet for konsulentvirksomheden JKL, Ericsson og BG Bank.

49-årige Mads Twomey-Madsen afløser Kristian Lysgaard, som forlod Pandora ved udgangen af august. Dengang skrev Berlingske Business, at han havde valgt at sige sin stilling op.

"Jeg har valgt at stoppe ved udgangen af august. Jeg har en anden plan, som jeg ikke kan offentliggøre endnu," udtalte Kristian Lysgaard dengang til avisen.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs