MediaWatch

MEC og Maxus fusionerer i Danmark

GroupM-bureauerne er fusioneret til et nyt bureau som led i en global fusion. I spidsen står adm. direktør fra Maxus, som skal skabe et medie-, content og teknologibureau.

Kristian Bæk-Mikkelsen, adm. direktør i Wavemaker Danmark. | Foto: PR-foto

GroupM-bureauerne MEX og Maxus fusionerer i et nyt bureau med navnet Wavemaker Danmark. Det skriver det nye selskab i en pressemeddelelse.

Fusionen sker som et led i en global fusion af de to bureauer, som blev annonceret af GroupM's ejer, WPP, i september. På dansk grund vil Wavemaker have kontorer i København og Aarhus og beskæftiger 120 medarbejdere ud af GroupM's samlede medarbejderbase på ca. 500 ansatte.

Adm. direktør for Wavemaker Danmark er Kristian Bæk-Mikkelsen, som tidligere var adm. direktør i Maxus.

"Wavemaker arbejder helt konsekvent med kunderejsen som omdrejningspunkt og grundlag for anbefalinger og løsninger. Ved at udnytte den enorme datamængde fra GroupM’s [m]Platform og tilføre masser af kreativt talent fra Wavemaker-medarbejderne, fokuserer vi på branchens fremtid og ændrer os fra traditionelt mediebureau til medie-, content og teknologibureau," udtaler Kristian Bæk-Mikkelsen i pressemeddelelsen.

På globalt plan får Wavemaker en årlig omsætning på knap 240 mia. kr. i reklameindkøb og beskæftiger 8500 ansatte på 139 kontorer fordelt på 90 markeder, oplyser selskabet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs