En del af Watch Medier

MediaWatchmandag20. marts 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Aviser
  • Magasiner
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
Journalister på valgnatten i november 2022. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Næsten to tredjedele af DJ's medlemmer er bekymrede om fremtiden i branchen

Særligt unge medlemmer af fagforbundet overvejer, om de kan og skal blive i branchen frem til pensionsalderen.
  • Stig Ørskov tager til genmæle: Kritik af JP/Politikens Hus er fejlagtig
  • Overenskomst på dagbladsområdet lander tidligst om en uge
Foto: Tv 2

TV 2 indgår partnerskab med global podcastplatform

For abonnenter

Kasper Worm-Petersen skal fremover rådgive og udvikle digitale produkter til Willmores kunder. | Foto: Pr/willmore

Tidligere Ekstra Bladet-direktør bliver partner og digital chef i Willmore

For abonnenter

Foto: Screenshot

Ny formand for DJ Kommunikation

Foto: Pr/gigtforeningen

Gigtforeningen finder ny pressechef

Nye dimittender fra bl.a. DMJX i Aarhus kommer typisk i arbejde i marts, hvilket sænker ledigheden. | Foto: Niels Nygaard

Ledighed blandt journalister og kommunikatører er faldet en smule

For abonnenter

  • Foto: Pr

    Warner Bros. Discovery napper ny nordisk marketingchef fra Disney

    Den nye marketing- og PR-chef for selskabets nordiske aktiviteter afløser Rebecca Rørmark, der er rykket til en anden chefstilling i organisationen.

    For abonnenter

  • Foto: Francois Glories/Reuters/Ritzau Scanpix

    Millioner af annoncekroner går til spilde hos Google

    Danske virksomheder bruger 500-750 mio. kr. om året på såkaldt selvannoncering, men havde fået størstedelen af klikkene uden at betale for det, viser ny analyse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

    For abonnenter

  • Foto: Colourbox arkivfoto

    Dansk Erhverv hyrer ny mediechef

    Kontorchef i Fødevareministeriet rykker til Dansk Erhverv, hvor han bliver ny mediechef.
  • ”Vi vil gerne lave en platform, som også gør det muligt for mindre og mellemstore virksomheder at arbejde professionelt med medieovervågning." | Foto: Foto: Mediacatch

    Dansk techvirksomhed lancerer ny tjeneste til medieovervågning

    Mediacatch vil med brugen af kunstig intelligens gøre medieovervågning for virksomheder bredere og billigere. 
  • Foto: Screenshot

    Pressechef i Horesta skifter til Andel

    Energiselskabets nye presseansvarlig kommer fra en stilling som pressechef i hotel- og restaurationsbranchens arbejdsgiverorganisation.
  • Primetime rådgiver bl.a om politisk interessevaretagelse, PR og digital rådgivning. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

    Martin Geertsen rykker til kommunikationsbureau

    Primetime får den tidligere sundhedsordfører ombord som public affairs-direktør.

    For abonnenter

  • Foto: PR/Herning Folkeblad

    Briefing: Ugen i mediebranchen

    Afskedigelser i Mediehusene Midtjylland, opkøb af Radar, store fald i særligt de lokale ugeavisers printannonceomsætning og Dagens Medicin, der lander i minus. Få overblikket over ugen her.
  • Foto: Colourbox / arkivfoto

    Brancheforeningers nye pitchvejledninger afføder både ros og kritik

    Initiativet er godt, men vejledningerne kunne på nogle punkter have været opbygget mere optimalt, lyder vurderingen fra bureauer.
  • Det er ifølge Andreas Tandrup, der er innovation manager i Acceleration, “svært at gøre op i kroner og ører”, hvor mange ressourcer satsningen i AI har krævet.

    Mediebureau bruger AI til at gøre mavefornemmelser til lagret data

    Acceleration bruger kunstig intelligens til at skabe data, der viser annoncører, hvordan reklamer bliver modtaget - og hvorfor. Samtidig afhjælper den nye teknologi en udfordring på personalesiden.
  • Better Energy er et energiselskab med fokus på bl.a. solenergi. | Foto: Pr/codan

    Tidligere Bonnier-direktør rykker til energiselskab

    Tidligere direktør for medieportefølje i Bonnier Publications skal fremover varetage ansvaret for Better Energys kommunikation.
  • Michael Stein (til venstre) er bestyrelsesformand i DAOM, og Charlie Stjerneklar (til højre) er direktør i Kreakom.

    DAOM og Kreakom lancerer nye pitchvejledninger

    De nye vejledninger, der gælder situationen, hvor en annoncør skal udvælge ny bureaupartner, skal øge muligheden for gode resultater og optimere samarbejderne, lyder det fra brancheforeningerne. 

    For abonnenter

  • Foto: Rasmus Flindt Pedersen

    Briefing: Ugen i mediebranchen

    Vinterferieugen bød bl.a. på årsregnskab fra Viaplay Group og en licensaftale med Microsoft. Få overblikket over ugens vigtigste historier. 
  • Foto: Colourbox

    PR-virksomhed sætter strøm til ny AI-løsning

    Mynewsdesk bruger kunstig intelligens baseret på Open AI-teknologi til at hjælpe kunder med at lave bl.a. pressemeddelelser.

    For abonnenter

  • Trykkeri i Nordjylland afskediger ni

    Som konsekvens af bl.a. høje papirpriser har trykkeriet, der primært laver reklametryk, sagt farvel til ni medarbejdere. Samtidig er omkring 16 blevet opsagt i Horsens. 
  • DAOM har aktuelt 26 medlemmer. | Foto: Logo

    Ny annoncørforening lover at komme tilbage "stærkere end nogensinde"

    Det var sværere end antaget at starte en ny forening op, efter forgængeren i 2020 blev opløst, men nu er Danske Annoncører og Markedsførere så småt klar til en relancering.

    For abonnenter

  • Foto: Christian Falck Wolff

    7-Eleven henter ny kommunikationsprofil

    Detailkæden har oprettet ny stilling, der skal sikre grønnere profil. 

    For abonnenter

  • "Det langsigtede mål er at investere i det, der kan få os på forkant med den digitale udvikling", lød det fra bestyrelsesformand i JP/Politikens Hus, Peter Bartram, denne uge til MediaWatch. | Foto: Marcus Emil Christensen // Politiken

    Briefing: Ugen i mediebranchen

    Gyldendal, Børsen og Lindhardt og Ringhof præsenterede 2022-regnskab, JP/Politikens formand gav interview, og en moderniseret radiomåling er på vej. Få overblikket over uge seks i mediebranchen.
  • Foto: Colourbox, Maksim Shmeljov

    Nyt nordisk bureaupartnerskab tager kampen op med globale koncerner

    Det nye bureausamarbejde kommer i år til at håndtere medieinvesteringer for 130 mio. euro, skriver Markedsføring.
  • Foto: Jacob Ehrbahn

    Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab

    Gennem et samarbejde med selskabet Scope3 gør annonceplatformen Adform det muligt for kunder at måle og tilpasse klimaaftrykket af deres digitale kampagner forud for nye EU-regler for afrapportering.

    For abonnenter

  • Foto: Make Influence/pr

    Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører

    To ud af tre direktører udtræder af Make Influence. Samtidig har selskabet fået en ny investor med ombord og planlægger en opdatering af sin platform, oplyser adm. direktør.

    For abonnenter

Seneste nyt

  • Fransk journalist løsladt to år efter bortførelse af jihadister – 16.14
  • Færre søgte optag på journalistuddannelsen på SDU – 15.25
  • Stig Ørskov offentliggør materiale fra Medieansvarsudvalget – 14.26
  • Jyllands-Posten udnævner ny graverchef og ny udlandsredaktør – 13.12
  • Podads forventer TV 2-aftale vil skubbe betydeligt til omsætning – 12.25
  • Virksomheder fortsætter brug af Google Analytics i strid med reglerne – 11.59
  • TV 2 Norge anker erstatningsdom efter visning af Premier League-klip – 11.00
  • Trods prisstigning fastholder ni ud ti i USA deres abonnement på Disney+ – 10.00
  • Yahoo afskediger medarbejdere og lukker kontor i Danmark – 09.07
  • Tiktok-dilemmaet: TV Syd slukker – Zetland holder fast – 08.25
  • Expressen nedlægger stillinger – 08.03
  • BBC opfordrer medarbejdere til at slette Tiktok – 07.04
  • Ekschef for PET og it-ekspert: Lav regler for apps på arbejdsmobiler – 18. mar.
  • Ingeniører foreslår fælles regler for invasive apps – 18. mar.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 17. mar.
Flere nyheder

Job

  • Chef til kriminalredaktionen

  • Kreativ PowerPoint-specialist

  • Digital fællesskabsudvikler til TV 2 Fyn

  • Digitale freelance reportere til TV 2 Fyn

  • Sjællandske Medier søger ambitiøs leder som digital nyhedsredaktør

  • Agency & Client Manager - Copenhagen

  • Innovative journalist to international corporate communications department

  • People Manager for Upright Music

  • TV 2 fiktion søger chefforhandler

  • Medierådgiver

  • Erfarne medieanalytikere med flair for strategi og data

  • Bauer Media søger Digital Ad Operations Manager

  • Dedikeret presseansvarlig i Lærernes Pension

  • Visuel og kreativ SoMe-tilrettelægger til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Watch Job

  • Senior Tørlast Operations Manager

  • Project Driver

  • Alsidig HR-Manager (deltid)

  • Legal Counsel

  • ESG Coordinator / Systemansvarlig

  • Selvstændig Media Client Manager til Gaffa

  • Chartering Manager

  • Salgschef til projekter i vedvarende energi og ejendomme

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

  • Om MediaWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge