MediaWatch

Jysk Fynske indgår aftale med forlag om 100 bøger

Bogserie fra Aarhus Universitetsforlag bliver en del af pakken til fuldt betalende abonnenter hos Jysk Fynske Medier.

PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen
Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Aarhus Universitetsforlag og Jysk Fynske Medier er blevet enige om en aftale, der sender 100 e- og lydbøger til mediekoncernens abonneneter. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Samarbejdet drejer sig om en serie på 100 bøger om 100 forskellige nedslag i Danmarkshistorien, "fra Grundloven til g-strengen", som Aarhus Universitetsforlag producerer. Der skal udgives en bog om måneden de kommende 100 måneder, og dem får Jysk Fynske Mediers fuldt betalende abonnenter adgang til i e-bogs- og lydbogsform.

"Vi tilbyder denne spændende række bøger til vore abonnenter, da vi ved, at vore dagbladslæsere har stor interesse for Danmarks historie. Vi er sikre på, at det vil give værdi for vore læsere, som også vil kunne tilkøbe de trykte bøger på favorable vilkår," udtaler Bjarne Munck, ansvarlig for abonnementssalg i Jysk Fynske Medier, i meddelelsen.

150.000 abonnenter med i puljen

Ifølge meddelelsen betyder aftalen, at 150.000 Jysk Fynske-avislæsere får adgang til de 100 historiske bøger. Parterne melder ikke noget om økonomien i aftalen.

Aarhus Universitetsforlag glæder sig over, at bogserien kommer bredere ud i kraft af aftalen med Jysk Fynske Medier.

"Dette utraditionelle samarbejde med en mediekoncern, der tør tænke nyt, giver os en enestående mulighed for at nå ud til en bred læserskare. Det er både visionært og godt set af Jysk Fynske Medier. De har kigget på produktet og overvejet dets potentiale i forhold til deres abonnenter, og vi ser begge stor værdi for abonnenterne i samarbejdet," udtaler Carsten Fenger-Grøndahl, forlagsdirektør for Aarhus Universitetsforlag, i meddelelsen.

Bogserien er støttet af A.P. Møller Fonden.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere