
Efter nytår udgiver Gyldendal en ny bogserie i samarbejde med Youtube-kollektivet Gonzo Media. Parterne har sammen med Youtubeparret Robin og Samrita, som er en del af Gonzo, udviklet en fiktionsserie for børn baseret på youtubernes videounivers.
De to første bøger i serien er planlagt til at udkomme i begyndelsen af 2018. For Gonzo handler øvelsen om at få løftet det ellers komplet videobårne indhold ud på andre medier og ramme nye brugere ad den vej, mens det for Gyldendal handler om, at forlaget forsøger at blive bedre til at nå ud til den yngste målgruppe, som ellers er svær at bygge bro til og tappe ind i et univers, der har 178.000 faste abonnenter og en dedikeret fanskare.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app