MediaWatch

Gyldendal og Youtube-kollektiv indgår samarbejde

Danmarks største forlag vil have bedre fat i den yngste målgruppe og har i den forbindelse indgået et samarbejde med Gonzo Media om at udgive en bogserie baseret på to populære youtubere.

PR foto / Gyldendal | Foto: PR foto / Gyldendal

Efter nytår udgiver Gyldendal en ny bogserie i samarbejde med Youtube-kollektivet Gonzo Media. Parterne har sammen med Youtubeparret Robin og Samrita, som er en del af Gonzo, udviklet en fiktionsserie for børn baseret på youtubernes videounivers.

De to første bøger i serien er planlagt til at udkomme i begyndelsen af 2018. For Gonzo handler øvelsen om at få løftet det ellers komplet videobårne indhold ud på andre medier og ramme nye brugere ad den vej, mens det for Gyldendal handler om, at forlaget forsøger at blive bedre til at nå ud til den yngste målgruppe, som ellers er svær at bygge bro til og tappe ind i et univers, der har 178.000 faste abonnenter og en dedikeret fanskare.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs