MediaWatch

Gyldendal hyrer chef til marketing af børne- og ungebøger

Landets største forlag har hentet Dennis Glintborg, der kommer fra en stilling i DR, som ny marketingchef for udgivelser til børn og unge.

Dennis Glintborg, marketingchef for Gyldendals udgivelser til børn og unge. | Foto: PR/Gyldendal/Emil Klitsgaard

Danmarks største forlag Gyldendal har ansat Dennis Glintborg som ny marketingchef for udgivelser til børn og unge. Det oplyser forlaget i en pressemeddelelse.

Den nye marketingchef har senest været redaktør for indholdsudvikling til digitale platforme for DR Ramasjang og tiltræder sin nye stilling hos Gyldendal i midten af maj.

"Dennis er en unik kombination af dyb kærlighed til og viden om børnelitteratur og så alt det bedste fra DR's ikoniske børne- og ungdomsafdeling: Bred forståelse for alt digitalt, indsigt i målgrupper under 150 cm og erfaring med markedsføring af højtelskede figurer," udtaler Mette Holbæk, marketingdirektør hos Gyldendal i meddelelsen.

Gyldendal udgiver årligt omkring 150 titler til børn og unge.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs