MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

To regionale mediehuse satte ord på radioambitionerne på dab, en kanal forsvinder fra det danske radiolandskab, og Viaplay Group lagde grønne ambitioner frem. Kom med på en rundtur til de vigtigste nyheder i mediebranchen i den forgangne uge.

Digital radiolytning fyldte en pæn del af den digitale spalteplads i nærværende medie i uge 30.

Sommeren skrider fremad med hastige skridt. Feriestemningen har lagt en dæmper på nyhedsstrømmen i mediebranchen, men helt goldt har nyhedslandskabet ikke været. Du får her et sammenkog af ugens begivenheder i branchen.

Vi begynder i radioland, hvor Sjællandske Mediers adm. direktør, Jens Nicolaisen, satte ord på selskabets erobring af fire nye dab-sendetilladelser. Det handler bl.a. om muligheder for at gøre radioudbuddet endnu mere lokalt, lød det fra direktøren.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs