MediaWatch

Mens andre streamingtjenester kæmper med underskud tjener Mofibo millioner

Streamingtjenesten får flere abonnenter ind og holder bedre fast i dem, den har. Samtidig er der skåret ned på marketing som led i ny strategi, hvilket samlet set giver markant løft i både bruttofortjeneste og bundlinje, fortæller Mofibos landechef, der forventer at 2022 bliver bedre endnu.

Rasmus Lindstrøm har siden februar været Mofibos country manager i Danmark. | Foto: PR/Mofibo/Jeppe Bjørn - Artvaerk

Mens andre streamingtjenester med digitale lyd- og e-bøger på hylderne kæmper med store underskud, har Mofibo, der er den danske first mover på området, tocifret millionoverskud og fremgang over hele linjen. Det fremgår af det nyligt offentliggjorte årsregnskab 2021 for Mofibo Books ApS.

Streamingtjenesten, der er ejet af den svenske Storytel-koncern, offentliggør ikke omsætning, men bruttofortjenesten blev sidste år løftet fra 38,9 til 56,7 mio. kr. Det er en vækst på knap 46 pct. Over den seneste femårige periode er bruttofortjenesten steget med næsten 226 pct. fra 17,4 mio. kr. i 2017.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs