MediaWatch

Bogforlaget Zara tidoblede bundlinjen i 2021

En vellykket vækststrategi, fremgang i fysisk og digitalt salg samt strammere lagerstyring var med til at hæve overskuddet i forlaget.

Foto: Forlaget Zara (screendump af MediaWatch)

Det ni år gamle bogforlag Zara formåede at gøre grønne tal fra 2020 endnu grønnere i 2021. Det viser selskabets årsregnskab.

En bruttofortjeneste på 2,025 mio. kr. blev gennem minimale omkostninger omsat til et driftsresultatet før skat på 2,014 mio. kr. – en stigning på hele 1006 pct. i forhold til driftsresultatet fra 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs