MediaWatch

Indlæsere af lydbøger spiller voksende rolle for Mofibos indholdsstrategi

Tal fra lytterundersøgelse fra lydbogstjenesten Mofibo viser, at den rette indlæser er blevet en "ekstremt vigtig komponent" for lydbogsplatforme, og det vidner om et modnende marked, lyder det fra Mofibos adm. direktør.

Githa Lehrmann har stået bag mikrofonen på flere end 800 indlæsninger af lydbøger de seneste 35 år. | Foto: Brian Karmark/KULTUR

Når man skal lægge øre til oplæsning af flere hundrede siders litteratur, gør det en stor forskel, hvem der har indlæst de tusinder af ord, og om det er gjort med en passende indlevelse.

Hvor stor en forskel, det gør for Mofibos brugere, har streaming- og forlagsvirksomheden fået tal på i rapporten "Danskernes lydbogsvaner 2022". Det Storytel-ejede selskab kortlægger hvert år forbruget af lydbøger i en todelt opgørelse. Én del er en landsdækkende undersøgelse lavet af analyseinstituttet Megafon, mens den anden er en rundspørge blandt 3000 Mofibo-abonnenter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs