MediaWatch

Indlæsere af lydbøger spiller voksende rolle for Mofibos indholdsstrategi

Tal fra lytterundersøgelse fra lydbogstjenesten Mofibo viser, at den rette indlæser er blevet en "ekstremt vigtig komponent" for lydbogsplatforme, og det vidner om et modnende marked, lyder det fra Mofibos adm. direktør.

Githa Lehrmann har stået bag mikrofonen på flere end 800 indlæsninger af lydbøger de seneste 35 år. | Foto: Brian Karmark/KULTUR

Når man skal lægge øre til oplæsning af flere hundrede siders litteratur, gør det en stor forskel, hvem der har indlæst de tusinder af ord, og om det er gjort med en passende indlevelse.

Hvor stor en forskel, det gør for Mofibos brugere, har streaming- og forlagsvirksomheden fået tal på i rapporten "Danskernes lydbogsvaner 2022". Det Storytel-ejede selskab kortlægger hvert år forbruget af lydbøger i en todelt opgørelse. Én del er en landsdækkende undersøgelse lavet af analyseinstituttet Megafon, mens den anden er en rundspørge blandt 3000 Mofibo-abonnenter.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs