MediaWatch

Nyt dansk forlag indgår aftale med Harpercollins om salg af danske titler

Efter ansættelse af salgsdirektør fra Harpercollins Nordic skal det nyetablerede forlag Falco stå for salg og markedsføring af det internationale forlags danske bøger.

Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau Scanpix

Forlaget Falco, som blev etableret i sommer med base i Odense, har indgået aftale med Harpercollins, der er et af verdens største internationale forlag. Det skriver Kulturmonitor.

Aftalen indebærer, at Falco fra årsskiftet skal stå for salg og markedsføring af Harpercollins' danske bøger. Aftalen er indgået i kølvandet på, at Falco har ansat Alice Krogh Scott som salgsdirektør fra en stilling som landechef hos Harpercollins Nordic. Direktør i det fynske forlag Anna Wills har ligeledes tidligere arbejdet som redaktør på Harpercollins i New York og udtaler i en pressemeddelelse, at det er "en stor ære", at Falco skal repræsentere Harpercollins' titler i Danmark - men at det også er en vigtig aftale for litteraturen i Danmark.

"Falcos samarbejde med Harpercollins betyder nemlig, at forlagsbranchen vil stå stærkere i hele landet, og at man i højere grad også vil forbinde Syddanmark med litteratur af høj kaliber, ligesom fynboerne vil kunne se frem til internationale forfatterbesøg i de kommende år," lyder det fra Anna Will.

Forlaget Falco er et knopskud fra lydbogsproducenten Swann Studio.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opskalering i Egmont, tv-tal fra året der gik og oprustning på cybersikkerhed har været med til at sætte farve på denne uge i den danske mediebranche. Få overblik over paletten med denne briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs