MediaWatch

Gyldendal hæver salget i første halvår - men graver dybere hul på bunden

Salg via digitale kanaler og streamingtjenester kompenserede i høj grad for manglende bogsalg i nedlukkede bogbutikker for Danmarks største forlag, der kom gennem første halvår med omsætningsvækst, men større underskud.

Foto: LISELOTTE SABROE/Ritzau Scanpix

Selvom Danmark igen i 2021 så butikslivet lukke i en betydelig del af første halvår, er forbruget af bøger fortsat steget ufortrødent via digital handel og bogtjenester.

Den digitale udvikling kompenserer "i høj grad" for manglende salg til den fysiske detailhandel, lyder det fra landets største forlagshus Gyldendal, der kom ud af første halvår 2021 med en omsætningsvækst på otte pct., så det samlede salg endte på 418 mio. kr. mod 386 mio. kr. sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs