MediaWatch

Podimo vil styrke væksten med frisk kapital - men nye lande er ikke i kikkerten

80 mio. kr. har Podimo-medstifter Morten Strunge hentet i en ny runde kapitalrejsning. Pengene skal ikke bruges på at skubbe podcastplatformen ud i nye markeder, men på at udbygge fodfæstet i Danmark, Spanien og Tyskland og vokse på mandsskabsfronten.

Morten Strunge er medstifter af Podimo. | Foto: Mikkel Hørlyck

I en tredje runde siden lanceringen for godt halvandet år siden har Podimo for nyligt hentet 80 friske millioner fra investorer. Flest penge i den nye kapitalrejsning kommer fra Chr. Augustinus Fabrikker - et datterselskab under Augustinus Fonden, der også er en af Gyldendals hovedaktionærer.

Podimo har siden begyndelsen haft tryk på kedlerne for at skabe hurtig vækst og få kunder om bord i den nye abonnementstjeneste for podcasts, som blev sendt i markedet på et tidligt tidspunkt, hvor der endnu var tvivl om, hvorvidt man kunne få brugere til at betale for lydformatet, der ellers typisk har været gratis. Ud over Danmark blev tjenesten derfor hurtigt også lanceret i Tyskland og Spanien for at opdyrke vækst.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs