MediaWatch

Større interesse for bogen og digital vækst i coronaår sikrer Lindhardt og Ringhof rekordresultat

2020 bød på fremgang i de bærende dele af Egmont-forlagets forretning. Coronapandemien har paradoksalt "været en blød hånd i ryggen", lyder det fra adm. direktør, der forventer lavere resultat i år på grund af investeringer.

Foto: PR/Lindhardt og Ringhof

Det er svært at finde de helt store klumper i mælken eller hår i den suppe, der var coronaåret 2020, for landets næststørste forlag Lindhardt og Ringhof, der er ejet af Egmont-koncernen.

Omsætningen i forlagshuset steg med 19 pct. til 473 mio. kr. – fra 396 mio. kr. i 2019 – og langt størstedelen af millionerne kom fra organisk vækst. Kun omkring 22 mio. kr. blev føjet til toplinjen fra opkøb af bl.a. undervisningsportalen Edulab.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs