MediaWatch

Forlag køber boglade: "Der ville gå noget bogomsætning tabt, hvis butikken lukker"

Overtagelsen af Arnold Buscks centrale butik i København handler bl.a. om at redde bogomsætning ifølge JP/Politikens Forlag, der også overtager omkring 40 fastansatte og timelønnede medarbejdere og har erhvervet brandet. Planen er dog ikke at blive en stor aktør på detailmarkedet, siger forlagsdirektør.

Adm. direktør for JP/Politikens Forlag, Lene Juul | Foto: Rasmus Schou

Det ligger ikke i kortene, at JP/Politikens Hus skal indtage en større rolle som boghandler gennem fysiske butikker. Sådan lyder det fra Lene Juul, adm. direktør for JP/Politikens Forlag, efter JP/Politikens Hus har meddelt, at selskabet overtager Arnold Busck-navnet og en af kædens største butikker.

Arnold Busck-kæden indgav konkursbegæring i april, og dermed stod 29 til at lukke og slukke. 14 af dem drives nu videre af konkurrenten Bog & Idé, mens en enkelt butik, som ligger i Købmagergade i København, drives videre af JP/Politikens Hus. Med i mediekoncernens overtagelse er retten til at bruge navnet Arnold Busck.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 i Norge opruster digitalt

Egmonts store norske tv-forretning øger bemandingen på tv2.no med 30 stillinger som led i en digital opgrading, der bl.a. skal styrke nyhedsformidlingen på breaking.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs