MediaWatch

Gyldendal lancerer ny digital udgivelseslinje med tidligere DR-redaktør i spidsen

Med Gyldendal Stereo vil det gamle forlagshus nu skrue "kraftigt op" for antallet af rendyrkede digitale udgivelser, som bl.a. skabes på baggrund af brugerdata. "Det er ikke fordi, vi laver radiodrama, men vi vil arbejde med lydmediet på en anden måde," siger chef.

Foto: Emma Sejersen/Ritzau Scanpix

Flere forlag har skiftet kurs i digital retning, i takt med at forbruget af e- og lydbøger stiger på digitale platforme, mens det trykte bogsalg siver. Nu følger landets største forlagshus, Gyldendal, trop med et digitalt gearskifte, der skal placere forlaget fremme i feltet blandt danske lydbogsudgivere.

Det sker med et nyt digitalt udgivelsesprogram under navnet Gyldendal Stereo, som har Rasmus Bjerre i spidsen. Han kom til Gyldendal i januar efter tidligere at have været udviklingschef for Podcast24syv og forud for dét podcastredaktør hos DR. Tidligere var han med til at stifte det anerkendte podcastselskab Third Ear.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs