MediaWatch

Svensk forlagshus solgte mere i 2019 og henter nu over hver fjerde krone fra lydbøger

Sverige næststørste forlagsselskab rykkede ud af 2019 med forbedret toplinje takket være digital vækst. Især lydbøger vinder indpas og står nu for mere end 25 pct. af forlagets samlede omsætning.

Foto: PR/Storytel

Norstedts Förlagsgrupp, der er Sveriges næststørste forlag og siden 2016 har været ejet af Storytel, har lagt 2019 bag sig med fremgang i salget, men sivende driftsresultat. Det skriver Boktugg.

Omsætningen steg fra 430 til 463 mio. svenske kroner i 2019 svarende til en stigning på 7,7 pct. Fremgangen var især drevet af en digital vækst på 41 pct. i løbet af året. Det står på ryggen af et 2018, hvor Norstedts havde en digital fremgang på 60 pct. Som i Danmark er det især lydbogen, der har skubbet til den digitale vækst, og ifølge Boktugg blev mere end 25 pct. af forlagskoncernens salg hentet på digitale lydbøger.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs