MediaWatch

Nyt forlag med kræfter fra People's Press har stort reklamenavn i ryggen

Det nye forlag Grønningen 1 bygger på en tæt alliance med reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners, der også er hovedejer, og har tidligere chefer fra People's Press ved roret.  

Nyt forlag satser på at følge nye udgivelser mere på vej ud til læserne | Foto: Simon Fals/Politiken/Ritzau Scanpix

Marketing og branding bliver en central faktor i fundamentet for forlaget Grønningen 1, som begynder at sende de første udgivelser på gaden i efteråret. Det skriver Kulturmonitor.

Bag forlaget står direktørerne Louise Dorthea Vind, der er tidligere forlagschef på People's Press, og Marianne Kiertzner, der er tidligere kreativ chef i Art People, som tidligere ejede People's Press. Duoen står som partnere og medejere for den daglige drift, mens reklamemanden Henrik Juul fra Wibroe, Duckert & Partners er formand for selskabet. Reklamebureauet er også hovedejer af forlaget med to tredjedele af ejerskabet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs