MediaWatch

"Der er ingen naturlov, der siger, vi kun skal være i Danmark"

Efter mere end to århundreder i Danmark åbner Gyldendals nye topchef op for, at forlaget ser til udlandet for at hente ny vækst. Både tanker om at sælge digitale læringssystemer og selv at etablere sig på udenlandske markeder bliver luftet.

Foto: PR/Gyldendal

Der skal skrues op for vækstinitiativerne i landets største forlagskoncern Gyldendal. Det står klart efter direktør Morten Hesseldahl tidligere på ugen præsenterede medarbejderne for en ny strategi.

Den sætter bl.a. bedre udnyttelse af data og markedsindsigt i højsædet sammen med en neddrosling af antallet af titler, der udgives. Derudover er der fokus på en revitalisering af bogklubaktiviteterne og ikke mindst opdyrkningen af nye forretningsområder, hvor Morten Hesseldahl er mere end klar til at tænke ud af boksen og blandt andet er parat til at lade sig inspirere af nogle af sine internationale konkurrenter som Bonnier, Amazon, Mofibo og Egmont, der alle er til stede i flere lande.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs