MediaWatch

Harlequin konkurrerer med chips og ugeblade - ikke med andre forlag

Den store omstilling: Hos forlaget Harlequin tæller man ikke de andre danske forlag blandt de primære konkurrenter – i stedet kæmper forlagets bøger mod bland selv-slik og supermarkedernes bladhylder om kundernes opmærksomhed. Satsningen på den lettere del af litteraturmarkedet har skabt loyale og tilbagevendende kunder, som øger produktets appel hos distributørerne.

Alice Krogh Scott, country manager hos Harpercollins Nordic Danmark som ejer Harlequin. | Foto: PR/Harlequin

Hos oversætterforlaget Harlequin spiller man med åbne kort, når det kommer til selskabets litteratur, som består af bøger i den mere romantiske del af skalaen.

Harlequin leverer det, man kan kalde letlæselig underholdning for nogle og en 'guilty pleasure' for andre. Resultatet er dog, ifølge Alice Krogh Scott, country manager og ansvarlig for Harlequin hos ejeren Harpercollins Nordic Danmark, at man har opnået en stabil og loyal læserskare.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs