MediaWatch

Universitetsforlag i millionsats: Vil teste internationalt marked af med bestseller

Forskningsserien "Tænkepauser" er blevet en bestseller for Aarhus Universitetsforlag, der efter at have rundet en mio. eksemplarer nu vil prøve kræfter med det internationale marked. Finansieringen skal komme bl.a. fra fondsmidler.

Foto: Poul Ib Henriksen

Efter fem år på det danske marked vil Aarhus Universitetsforlag lægge arm med det internationale marked og prøve potentialet af for bestsellerserien "Tænkepauser".

Serien har siden 2012 månedligt (10 gange om året) formidlet forskning fra Aarhus Universitet i en bouillonterning på 60 sider, der zoomer ind på det mest tankevækkende pointer i alt fra "Lyd" og "Politik" til "Myrer" og "Sorg". Konceptet, der minder om forskningsformidlingen i Ted Talks bare i bogform, er vokset til en af forlagets signaturudgivelser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs