MediaWatch

Universitetsforlag i millionsats: Vil teste internationalt marked af med bestseller

Forskningsserien "Tænkepauser" er blevet en bestseller for Aarhus Universitetsforlag, der efter at have rundet en mio. eksemplarer nu vil prøve kræfter med det internationale marked. Finansieringen skal komme bl.a. fra fondsmidler.

Poul Ib Henriksen
Foto: Poul Ib Henriksen

Efter fem år på det danske marked vil Aarhus Universitetsforlag lægge arm med det internationale marked og prøve potentialet af for bestsellerserien "Tænkepauser".

Serien har siden 2012 månedligt (10 gange om året) formidlet forskning fra Aarhus Universitet i en bouillonterning på 60 sider, der zoomer ind på det mest tankevækkende pointer i alt fra "Lyd" og "Politik" til "Myrer" og "Sorg". Konceptet, der minder om forskningsformidlingen i Ted Talks bare i bogform, er vokset til en af forlagets signaturudgivelser.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere