MediaWatch

Online boghandel i streaming-offensiv med lavere pris og bograbatter

Saxo.com, der er landets største digitale boghandel, går i markedet med en abonnementstjeneste for streaming af e- og lydbøger. Ambitionen er at nå mellem 25.000 og 35.000 abonnenter i 2018 - og at snuppe kunder fra konkurrenten.

Jørgen Balle Olesen, direktør, Saxo | Foto: /ritzau/Valdemar Jørgensen

Den digitale boghandel Saxo.com, som JP/Politikens Hus ejer en tredjedel af, lancerer nu en streamingtjeneste for e- og lydbøger under titlen Saxo Premium.

Den nye abonnementstjeneste er en udvidelse af Saxos eksisterende fordelsklub Saxo Plus, hvor medlemmer får rabatter og fri fragt på fysiske bøger. Med Saxo Premium inkluderes det velkendte "all-you-can-read"-koncept med ubegrænset streaming af lyd- og e-bøger - samme model som konkurrenterne Mofibo, der er en del af Storytel-koncernen, russiske Bookmate og Politiken Books, der tidligere i år foretog samme manøvre og lancerede en streamingtjeneste.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs