MediaWatch

Svensk avis havde over 400.000 seere til fodboldkamp

Svensk tv-konflikt gav Aftonbladet mulighed for at vise fodboldlandskamp. Avisen glæder sig især over, hvor længe seerne fulgte med.

Flere end 410.000 så med i gennemsnitligt 35 minutter, da den svenske avis Aftonbladet i går streamede fodboldlandskampen mellem Sverige og Hviderusland. Det skriver Medievärlden.

"Det er gode tal. Selvfølgelig har vi haft sendinger, som genererede flere startede streams. Men her har seerne set længe med og ikke hoppet ind og ud, som ofte er adfærden på et nyhedssite," siger Jessica Linnman, tv-chef på Sportbladet under Aftonbladet, til Medievärlden.

Den svenske avis fik mulighed for at vise kampen på grund af den igangværende tv-konflikt i Sverige mellem Discovery Networks og distributøren Com Hem. Parterne har ikke kunnet nå til enighed om en ny distributionsaftale, og derfor har 1,8 mio. husstande haft sort skærm på Discoverys kanaler siden natten til fredag.

Derfor valgte Discovery, som har rettighederne til de svenske kvalifikationskampe, at vise gårsdagens kamp gratis på streamingtjeneten Dplay og Aftonbladet.

Forsiden lige nu

Top 20: EM i håndbold dominerer ugens topliste

Søndagens EM-kamp mod Tyskland blev set af flere end 1,5 millioner danskere og lægger for alvor afstand ned til "X Factor", som for første gang i år ikke kunne svinge sig op over en million seere.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere