MediaWatch

Mediebureau køber lille ugeavis

Den lille lokalavis Fredericia Avisen er blevet overtaget af mediebureau, som har ambitioner om at udvide den digitale forretning med tv og radio.

Foto: Screenshot af fredericiaavisen.dk

Lokalavisen Fredericia Avisen er blevet købt af mediebureauet Budskabsfabrikken.dk. Det skriver avisen på sin hjemmeside.

Avisen blev stiftet i 2006 og dækker byerne Fredericia, Kolding, Vejle og Middelfart. For et par måneder siden blev avisen sat til salg. Ifølge avisen har det i salgsprocessen været vigtigt at finde en køber, der vil drive Fredericia Avisen videre som lokamedie.

"Med salget til Budskabsfabrikken.dk sikrer jeg, at der fortsat vil være en stærk stemme i området, der kan skabe gode historier og stille gode spørgsmål. Jeg glæder mig over at det er lykkedes at nå frem til en aftale, som jeg er helt tryg ved," udtaler Palle Hansen, ansvarlig chefredaktør på fredericiaavisen.dk.

Tanken hos køberen af avisen er at udvide platformen med web-tv og web-radio.

"Fredericia Avisen har gjort et stort stykke arbejde og har hen over årerne fået skabt en god integration med de sociale medier, hvilket vi selv har arbejdet intensivt på. Med købet kan vi udvide vores områder, så vi sikrer endnu flere typer af de dybdegående historier, der gør en forskel," siger Andreas Dyhrberg Andreassen, ejer af Budskabsfabrikken.dk.

Fyens Stiftstidende skriver, at Budskabsfabrikken.dk i 2016 havde en omsætning på godt en halv mio. kroner og et årsresultat på 13.000 kr. Til Fyens Stiftstidende siger Andreas Dyhrberg Andreassen, at han forventer at skulle ansætte medarbejdere til sit nye netmedie.

Forsiden lige nu

North Media vendte tilbage til overskud i 2017

Efter år med underskud blev udviklingen i North Media vendt i 2017, som kom ud af året med plus på bundlinjen. Selskabet forventer markante indtægtsstigninger i 2018, efter omlægningen hos Postnord har sendt nye kunder til selskabets distributionsgren.

Viaplay-chef forventer at overgå streamingmarkedet

Efter at have fremlagt tal, der viser, at Viaplay er vokset med 21 pct. i 2017, forventer Flemming Fjeldgaard, chef for Viaplay Danmark, at streamingtjenesten kan vokse mere end streamingmarkedet generelt. Det skal ske gennem investeringer i både produkt og indhold, fortæller han i et interview med MediaWatch.

Filmbranchen om S-forslag: Der skal mere til

Socialdemokratiet vil pålægge internationale streamingtjenester som Netflix, at de skal lægge mindst fem pct. af deres omsætning i produktion af dansk indhold. Det er ikke godt nok, lyder det fra film- og tv-branchen.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere