MediaWatch

Events og native sikrer Ingeniøren et bedre resultat

Resultatet blev forbedret med over 1 mio. kr. i 2016, mens omsætningen steg takket være en styrkelse af den kommercielle organisation.

PR/Bonnier Publications
Foto: PR/Bonnier Publications

Mediehuset Ingeniøren, som står bag Ingeniøren, it-mediet Version2 og jobportalen Jobfinder, løftede overskuddet i 2016. Det meddeleler selskabet i en regnskabsmeddelelse.

Driftsresultatet landede på 1,3 mio. kr. mod 0,6 mio. kr. i 2016, mens årets resultat steg fra 1,4 mio. kr. til 2,5 mio. kr. Mediehuset Ingeniøren opgiver ikke omsætningen i meddelelsen, men oplyser, at bruttofortjenesten steg til 37,9 mio. kr. mod 34,4 mio. kr. i 2015.

Mediet oplyser dog, at halvdelen af årets omsætning er hentet på jobmarkedet for it-folk og ingeniører, hvor mediehusets udgivelser især har godt fat i de passivt jobsøgende.

Derudover er omsætningen løftet af events og nye annonceformater, fortæller bestyrelsesformanden.

"Med overskuddet viser Ingeniøren, at man fortsat styrer lønsomt igennem flere års transformationsproces. Efter styrkelsen af den kommercielle organisation i løbet af 2014-16 har huset især haft vækst på toplinjen baseret på succesfulde nye satsninger på bl.a. eventforretning og native annonceprodukter," udtaler Mediehuset Ingeniørens bestyrelsesformand, Jens Wittrup Willumsen, i meddelelsen og uddyber:

"Bevægelsen fra traditionel annonceplads til kompleks rådgivende salg fortsætter i den kommende tid med lancering af en række nye produkter."

Tidligere på året fik Mediehuset Ingeniøren ny adm. direktør i skikkelse af Christina Blaagaard, som afløste Arne Steinmark, som forlod selskabet efter ti år. Christina Blaagard kom fra en stilling som digital direktør og del af koncerndirektionen hos Bonnier Publications, hvor hun indledte karrieren i 2014 som digital direktør for det Bonnier-ejede forlag Benjamin Media.

Hun fortæller, at mediehuset i den kommende strategiperiode vil have fokus på "at fastholde og yderligere cementere positionen som den ubestridt stærkeste publicistiske spiller indenfor teknologi, digitalisering og videnskab", og at den position vil være "løftestang for en række nye produkter".

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere