MediaWatch

Ørskov: Vi skal ud af defensiven over for annoncørerne

De private medier skal udnytte, at de kan tilbyde annoncører et renere annonceunivers end internationale techselskaber. Brancheformand opfordrer medierne til at træde i karakter over for annoncørerne.

Stig Ørskov, formand for Danske Medier. | Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv

Det er på tide, at danske medier kommer ud af defensiven og tager kampen op med Facebook, Google og andre store techselskaber om de annoncekroner, som i de seneste år er gået fra mediehusene til techselskaberne.

Sådan lød opfordringen fra Danske Mediers bestyrelsesformand, Stig Ørskov, på interesseorganisationens generalforsamling i København i går, onsdag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs