MediaWatch

Schibsted i nyt tiltag: "Det er på tide at stå op for den uafhængige journalistik"

I samarbejde med ejerfonden Tinius vil Schibsted med initiativet The Power of Journalism sætte spot på journalistikkens værdi som modtræk til en voksende mistillid til medierne.

Adm. direktør for Schibsted, Rolv Erik Ryssdal. | Foto: PR/Schibsted

Presset på mediernes troværdighed får en af Skandinaviens største udgivere til at stille sig i spidsen for et nyt initiativ, der skal sætte lys på journalistikkens værdi. Norske Schibsted lancerer i samarbejde med ejerfonden Tinius tiltaget The Power of Journalism for at hylde den uafhængige, innovative og samfundsgavnlige presse, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

Bagtæppet for initiativet handler om opblomstringen af falske nyheder og den mistillid til de traditionelle medier, magthavere som bl.a. USA's præsident Donald Trump har ytret, skriver Schibsted.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs