MediaWatch

JP/Politikens Hus åbner for programmatisk salg på aviser

I samarbejde med dansk salgsplatform indfører koncernen automatiseret annoncesalg på alle fire printmedier.

Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv
Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

Vi kender automatiseret annoncesalg fra den digitale verden, men nu trækker JP/Politikens Hus også salgsmetoden ned over sine printprodukter.

I samarbejde med den danske teknologivirksomhed Adform indfører JP/Politikens Hus fra årsskiftet automatiseret salg af printannoncer på alle koncernens printtitler, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Politikens Lokalaviser. Det skriver JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse.

"Mange af vores store kunder hos mediebureauerne har efterlyst bedre muligheder for at optimere annonceindkøbet på tværs af medieplatforme. Vi er derfor glade for, at vi nu kan tilbyde dem at foretage et automatiseret printindkøb på samme platform, som mange anvender til det digitale indkøb" siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

Tiltaget bliver lanceret med data om læsertal fra TNS Gallup, og JP/Politikens Hus forventer at koble flere datamuligheder - både offline og online - på undervejs.

Ifølge JP/Politikens Hus er platformens fordele de samme som de kendes fra det digitale, automatiserede salg: Et bedre overblik og smidigere arbejdsgange. Koncernen forventer, at blandt andet tv-medierne også kaster sig over det automatiserede salg, og at det på sigt dermed vil blive muligt for annoncørerne at indkøbe på tværs af mediegrupper i det system.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Socialdemokratiet vil have Netflix til at betale til dansk indholdsproduktion, finansdirektøren i Berlingske Media stoppede, og North Media har vendt nedtur til optur takket være Postnord-krisen. Vil du have overblik over ugen, der gik i mediebranchen? Så læs med.

Tidligere DR-profiler: DR-struktur kan give uklarhed om magtfordeling

DR’s opbygning mellem på den ene side de producerende enheder som DR Nyheder og DR Kultur og på den anden side den strategiske chefredaktion i DR Medier, der sidder med ordrerbogen, skaber usikkerhed om, hvem der reelt bestemmer, ifølge flere kilder, som Berlingske business har talt med.

Dramatisk greb i DR’s Liberty vækker kritik

DR’s nye søndagssats, dramaserien ’Liberty’, der bygger på romanen af samme navn, får kritik forud for premieren søndag aften. DR gør romanen til et ”almindelig soap-agtigt familiedrama,” lyder det blandt andet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere