Jobudviklingen i USA understreger generationsskiftet, der nu i årevis har været undervejs i mediebranchen. Det skriver The Guardian, der med tal fra det amerikanske Bureau of Labor Statistics tegner et sigende tilbageblik på printmediernes udvikling de sidste 26 år.
I perioden fra juni 1990 til marts 2016 er antallet af ansatte på de amerikanske aviser faldet fra 458.000 til 183.000 - det svarer til et fald på knap 60 pct. I samme periode er internettet og digital journalistik som bekendt kun gået en vej, hvilket har resulteret i, at antallet af ansatte i USA, der arbejder med online-journalistik og broadcasting er steget fra 30.000 til næsten 198.000 i 2016.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app