MediaWatch

Poul Madsen: Jeg ville gøre det igen

Trods Ekstra Bladets historisk hårde gidselsdom i Københavns Byret gentager chefredaktøren, at han vil køre en tilsvarende kampagne i lignende sager.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Ekstra Bladet modtog fredag en historisk hård dom. Københavns Byret dømte avisen til at betale de to tidligere søfolk Eddy Lopez og Søren Lyngbjørn godtgørelse på 600.000 kr. for at krænke privatlivets fred ved at skrive 593 artikler og bringe 322 billeder, mens søfolkene sad som gidsler i Somalia. Den største erstatning i dansk mediehistorie.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs