MediaWatch

Navneforvirring koster BT sag i Pressenævnet

Advokat Knud Foldschack har klaget over BT til Pressenævnet, efter avisen fejlagtigt kædede ham sammen med de såkaldte Panama-papirer.

Foto: Daniel Hjorth/Polfoto/Arkiv

BT henviste til den forkerte Knud Foldschack, da avisen tidligere på ugen skrev, at den danske advokat figurerer i de lækkede dokmenter fra firmaet Mossack Fonseca, kendt som Panama Papers.

BT har siden hen beklaget fejlen, men advokaten Knud Foldschack har meldt avisen til Pressenævnet. Det skriver DR.

”Det, der pisser mig af, er, at en eneste opringning til mig kunne have klargjort, at det ikke var mig, der var anført i Panama-papirerne. En eneste telefonopringning kunne have klaret misforståelsen. Det er sørgeligt, at man på et så stort medie ikke er i stand til at følge regel nummer et – ring altid til dem, man skriver om,” siger Knud Foldschack i P1-programmet Shitstorm.

Knud Foldschack, der blandt andet er kendt som advokat for Christiania, har intet med advokatfirmaet Mossack Fonseca at gøre. Det er hans halvbror, der ligeledes hedder Knud Foldschack, som optræder i de lækkede dokumenter fra advokatfirmaet, som er blevet kædet sammen med skattely.

Lækket omfatter i alt 11,5 mio. dokumenter fra selskabet i Panama. Papirerne indeholder navnene på mere end 200.000 selskaber, der er blevet konstrueret med hjælp fra advokatfirmaet Mossack Fonseca.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs