MediaWatch

Jysk Fynske henter kommerciel chef til midtjyske aviser

Salgs- og indholdsdirektør ved Stofa får ansvaret for de kommercielle aktiviteter i de midtjyske aviser under Jysk Fynske Medier.

Foto: PR-foto

Jysk Fynske Medier købte i begyndelsen af året Midtjyske Medier af Berlingske Media, og den regionale fusionskæmpe har nu fundet personen, der skal stå i spidsen for de kommercielle aktiviteter i de midtjyske aviser.

Kim Kempf Falkenhard er således ansat som kommerciel chef med ansvar for det samlede annoncesalg for mediekoncernens seks dagblade og 21 ugeaviser i det tidligere Midtjyske Medier, oplyser Jysk Fynske Medier i en pressemeddelelse.

Han kommer fra en stilling som salgs- og indholdsdirektør ved Stofa og har før det været markedschef ved SBS TV samt salgschef ved Metroxpress.

"Vi har siden overtagelsen af Midtjyske Medier ved årsskiftet ledt efter den helt rigtige profil til rollen som kommerciel chef for Midtjylland. Med Kims stærke mediebaggrund har vi fundet den helt rigtige profil til opgaven, og jeg ser meget frem til samarbejdet," udtaler Henrik Damgaard-Hansen, salgsdirektør i Jysk Fynske Medier.

Nærhed og hurtigere udvikling

Ansættelsen af Kim Kempf Falkenhard skal "sikre øget nærhed" og "hurtigere udvikling" af udgivelserne i Midtjylland og hjælpe med integrationen af Midtjyske Medier, som er nedlagt som selvstændig enhed, i Jysk Fynske Medier, udtaler han.

Kim Kempf Falkenhard forventer en udfordrende opgave.

"Opgaven er nok den mest udfordrende, som jeg har påtaget mig i min karriere, og den skal løses i et mediemarked under hastig forandring. Jeg glæder mig til, sammen med organisationen, at sikre den forsatte udvikling af såvel forretning som medarbejdere," udtaler han.

Det øverste redaktionelle ansvar for de midtjyske aviser blev fra årsskiftet samlet hos Per Westergård, chefredaktør og direktør i Jysk Fynske Medier. De respektive chefredaktører for de enkelte mediehuse i Midtjyske Medier er bl.a. Jan Schouby (Århus Stiftstidende), Axel Præstmark (Randers Amtsavis) og Lars Norup (Viborg Stifts Folkeblad).

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs