MediaWatch

Jysk Fynske henter kommerciel chef til midtjyske aviser

Salgs- og indholdsdirektør ved Stofa får ansvaret for de kommercielle aktiviteter i de midtjyske aviser under Jysk Fynske Medier.

Foto: PR-foto

Jysk Fynske Medier købte i begyndelsen af året Midtjyske Medier af Berlingske Media, og den regionale fusionskæmpe har nu fundet personen, der skal stå i spidsen for de kommercielle aktiviteter i de midtjyske aviser.

Kim Kempf Falkenhard er således ansat som kommerciel chef med ansvar for det samlede annoncesalg for mediekoncernens seks dagblade og 21 ugeaviser i det tidligere Midtjyske Medier, oplyser Jysk Fynske Medier i en pressemeddelelse.

Han kommer fra en stilling som salgs- og indholdsdirektør ved Stofa og har før det været markedschef ved SBS TV samt salgschef ved Metroxpress.

"Vi har siden overtagelsen af Midtjyske Medier ved årsskiftet ledt efter den helt rigtige profil til rollen som kommerciel chef for Midtjylland. Med Kims stærke mediebaggrund har vi fundet den helt rigtige profil til opgaven, og jeg ser meget frem til samarbejdet," udtaler Henrik Damgaard-Hansen, salgsdirektør i Jysk Fynske Medier.

Nærhed og hurtigere udvikling

Ansættelsen af Kim Kempf Falkenhard skal "sikre øget nærhed" og "hurtigere udvikling" af udgivelserne i Midtjylland og hjælpe med integrationen af Midtjyske Medier, som er nedlagt som selvstændig enhed, i Jysk Fynske Medier, udtaler han.

Kim Kempf Falkenhard forventer en udfordrende opgave.

"Opgaven er nok den mest udfordrende, som jeg har påtaget mig i min karriere, og den skal løses i et mediemarked under hastig forandring. Jeg glæder mig til, sammen med organisationen, at sikre den forsatte udvikling af såvel forretning som medarbejdere," udtaler han.

Det øverste redaktionelle ansvar for de midtjyske aviser blev fra årsskiftet samlet hos Per Westergård, chefredaktør og direktør i Jysk Fynske Medier. De respektive chefredaktører for de enkelte mediehuse i Midtjyske Medier er bl.a. Jan Schouby (Århus Stiftstidende), Axel Præstmark (Randers Amtsavis) og Lars Norup (Viborg Stifts Folkeblad).

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs