Jysk Fynske henter kommerciel chef til midtjyske aviser

Jysk Fynske Medier købte i begyndelsen af året Midtjyske Medier af Berlingske Media, og den regionale fusionskæmpe har nu fundet personen, der skal stå i spidsen for de kommercielle aktiviteter i de midtjyske aviser.
Kim Kempf Falkenhard er således ansat som kommerciel chef med ansvar for det samlede annoncesalg for mediekoncernens seks dagblade og 21 ugeaviser i det tidligere Midtjyske Medier, oplyser Jysk Fynske Medier i en pressemeddelelse.
Han kommer fra en stilling som salgs- og indholdsdirektør ved Stofa og har før det været markedschef ved SBS TV samt salgschef ved Metroxpress.
"Vi har siden overtagelsen af Midtjyske Medier ved årsskiftet ledt efter den helt rigtige profil til rollen som kommerciel chef for Midtjylland. Med Kims stærke mediebaggrund har vi fundet den helt rigtige profil til opgaven, og jeg ser meget frem til samarbejdet," udtaler Henrik Damgaard-Hansen, salgsdirektør i Jysk Fynske Medier.
Nærhed og hurtigere udvikling
Ansættelsen af Kim Kempf Falkenhard skal "sikre øget nærhed" og "hurtigere udvikling" af udgivelserne i Midtjylland og hjælpe med integrationen af Midtjyske Medier, som er nedlagt som selvstændig enhed, i Jysk Fynske Medier, udtaler han.
Kim Kempf Falkenhard forventer en udfordrende opgave.
"Opgaven er nok den mest udfordrende, som jeg har påtaget mig i min karriere, og den skal løses i et mediemarked under hastig forandring. Jeg glæder mig til, sammen med organisationen, at sikre den forsatte udvikling af såvel forretning som medarbejdere," udtaler han.
Det øverste redaktionelle ansvar for de midtjyske aviser blev fra årsskiftet samlet hos Per Westergård, chefredaktør og direktør i Jysk Fynske Medier. De respektive chefredaktører for de enkelte mediehuse i Midtjyske Medier er bl.a. Jan Schouby (Århus Stiftstidende), Axel Præstmark (Randers Amtsavis) og Lars Norup (Viborg Stifts Folkeblad).
Relaterede artikler:
Jysk Fynske: Derfor nedlægger vi Midtjyske Medier
For abonnenter