
Den norske mediekoncern Schibsted har udpeget 36-årige André Walle som ny annoncedirektør i Schibsted Norges abonnementsmediehus. Han får dermed ansvaret for en annonceportefølje på 1,4 mia. norske kr. (1,08 mia. kr.). Det skriver Kampanje.
André Walle kommer fra en stilling som markedsdirektør for den Schibsted-ejede avis Fædrelandsvennen.
Schibsted Norges abonnementsmediehus indbefatter de kommercielle afdelinger i Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen.
Ifølge Kampanje har Schibsted Norge Abonnementsmediehus ca. 330 faste ansatte og en omsætning på mere end tre mia. norske kr. (2,3 mia. kr.).
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.