
Brugsen, Føtex og andre store dagligvarebutikker foretrækker stadig den klassiske tilbudsavis på papir, når de skal markedsføre de billigste priser og bedste tilbud over for kunderne, skriver Finans.
Trods den digitale udvikling, hvor flere og flere bruger tid og får deres information på nettet, og hvor antallet af "nej tak til reklamer"-skiltene er blomstret på postkasserne, udgiver dagligvarekæderne fortsat helst deres tilbud på papir. Det viser en optælling fra bureauet Icoco, der konkluderer, at antallet af sider i tilbudsaviserne fra 16 dagligvarekæder steg med 1,5 pct. sidste år til 31.491 sider mod 31.012 i 2013 og lige knapt 30.000 i 2013.
"Vi har prøvet i enkelte kæder at ændre med færre tilbudsaviser - men kan se, at det koster omsætning. Så der er fortsat behov for tilbudsaviser i kombination med de digitale løsninger. Der er ingen tvivl om, at der fremadrettet bliver færre tilbudsaviser, da mange forbrugere vælger reklamer fra. Men vi er ikke nået dertil endnu, at vi skærer drastisk ned," siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen, Coop Danmark, til Finans.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.