En del af Watch Medier

MediaWatchfredag27. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
27.01.2016kl. 14.43

Butikskæder: Tilbudsaviser går stadig som varmt brød

Den digitale udvikling har ikke fået dagligvarekæderne til at neddrosle tilbudsavisen som salgskanal, viser optælling.
Foto: Thomas Lekfeldt/Polfoto
af LOUISE RESEKE

Brugsen, Føtex og andre store dagligvarebutikker foretrækker stadig den klassiske tilbudsavis på papir, når de skal markedsføre de billigste priser og bedste tilbud over for kunderne, skriver Finans.

Trods den digitale udvikling, hvor flere og flere bruger tid og får deres information på nettet, og hvor antallet af "nej tak til reklamer"-skiltene er blomstret på postkasserne, udgiver dagligvarekæderne fortsat helst deres tilbud på papir. Det viser en optælling fra bureauet Icoco, der konkluderer, at antallet af sider i tilbudsaviserne fra 16 dagligvarekæder steg med 1,5 pct. sidste år til 31.491 sider mod 31.012 i 2013 og lige knapt 30.000 i 2013.

"Vi har prøvet i enkelte kæder at ændre med færre tilbudsaviser - men kan se, at det koster omsætning. Så der er fortsat behov for tilbudsaviser i kombination med de digitale løsninger. Der er ingen tvivl om, at der fremadrettet bliver færre tilbudsaviser, da mange forbrugere vælger reklamer fra. Men vi er ikke nået dertil endnu, at vi skærer drastisk ned," siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen, Coop Danmark, til Finans.

Relaterede artikler:

  • Foto: Polfoto

    Ny platform skal vække udendørsannoncer til live

  • Spotify lancerer videoindhold i fire lande

    For abonnenter

  • Tv-producent i norsk alliance

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008
  • Aller Media holder fast i overskud med fingerspidserne
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Aviser

JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008

For abonnenter

Foto: Casper Dalhoff
Navne

Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Medienyt

Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner

For abonnenter

Foto: Emil Agerskov
Medienyt

Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører

For abonnenter

Læs også

Foto: Jacob Nielsen/mediet Markedsføring.
Digital

Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening

Den vigtigste opgave for den kommende digitale chef bliver at øge de digitale indtægter hos Fagbladet Folkeskolen, fortæller nyligt tiltrådt adm. direktør. 

For abonnenter

Outdoor var en af årets vækstvindere på annoncemarkedet - godt hjulpet på vej af bl.a. folketingsvalget. | Foto: Jens Dresling
TV

Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023

Det danske annoncemarked voksede i 2022, hvor genåbningens effekter værnede mod de værste konsekvenser af krig og inflation. Markedet vil dog tabe fart i 2023, vurderer Kantar Gallup og bureauchefer.

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
Digital

Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+

Målsætningen for avisen er at hente højere vækst i abonnementsbasen end sidste år, fortæller kommerciel direktør Signe Skarequist.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 17.45
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 16.32
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 16.19
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 15.35
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 14.31
  • JP/Politikens Hus ramt af modvind og indkasserer første driftsunderskud siden 2008 – 14.15
  • Britisk universitet etablerer podcastcenter og uddannelse – 13.48
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023 – 12.45
  • Ny kommerciel chef skal hæve Folkeskolens digitale indtjening – 11.52
  • Amazon Prime Video næsten fordobler brugerantallet i Norge – 11.00
  • Danmarks Filmakademi udliciterer sekretariat – 09.55
  • Polen afviser at reducere moms på bøger – 09.20
  • Podcasts, video og unikt indhold skal lokke flere til Ekstra Bladet+ – 08.25
  • TV 2-direktør: Kræver stort arbejde at konstatere bevidst logindeling – 07.59
  • Ny pressechef vil gøre ALK mere attraktivt for nye medarbejdere – 07.00
Flere nyheder

Job

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Senior Porteføljemanager

  • Business Intelligence Specialist

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

Se flere jobs

Job

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge