MediaWatch

Mediebureauer: JP/Pol bliver kun nøglespiller på print

Med købet af Børsen vil JP/Politikens Hus blive den dominerende spiller på annoncemarkedet for erhvervsmedier på print. Magtpositionen ser dog væsentlig anderledes på de digitale kanaler, vurderer mediebureauer.

Foto: Jens Henrik Daugaard/Polfoto

JP/Politikens Hus’ køb af Børsen vil give mediekoncernen en monopollignende position, som vil gøre den i stand til at diktere abonnements- og annoncepriser uden at skele til konkurrenterne. Sådan lød protesten fra bestyrelsesformanden for Berlingske Media, Kim Graven-Nielsen, få timer efter opkøbet blev annonceret fredag i sidste uge.

Bestyrelsesformanden kunne derfor ikke forestille sig, at handlen vil blive godkendt af konkurrencemyndighederne, lød det i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs