MediaWatch

Mediebureau: Børsen passer godt ind i JP/Politikens portefølje

Med købet af Børsen får JP/Politikens Hus den stærkeste profil på erhvervsmarkedet. Det efterlader Berlingske Business tilbage i en presset position.

På den korte bane kommer JP/Politikens Hus køb af Børsen formentlig ikke til at betyde det store for annoncører, mediebureauer og det kommercielle marked, men på sigt vil det ændre magtbalancen på mediemarkedet. Sådan lyder vurderingen fra trading director i Group M, Kenneth Brenøe.

”JP/Politikens Hus får fat i det absolut stærkeste erhvervssegment i markedet. Jyllands-Posten og Berlingske har haft hver deres del, men Børsen har været dominerende på erhvervsmarkedet, både journalistisk og kommercielt. Kombinationen af JP og Børsen efterlader Berlingske Business hårdt presset tilbage som eneste alternativ til JP/Politikens Hus på erhvervsmarkedet,” siger Kenneth Brenøe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs