MediaWatch

Bureau: Mindre Business-sektion kan koste annoncørkroner

Business-sektionen har været et flagskib for Berlingske, men en spinklere erhvervsprofil risikerer at forringe avisens position blandt annoncører og læsere, vurderer mediebureau.

Foto: Per Folkver/Polfoto/Arkiv

"Fyringer er the new normal."

Sådan lyder overskriften på forsiden af dagens udgave af Berlingske Business. Historien handler om den ene fyringsrunde efter den anden, der har præget store virksomheder som A.P. Møller-Mærsk, Carlsberg og Lundbeck i løbet af efteråret. Teksten kunne lige så vel være overskriften på Berlingske Medias egen nære fortid.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs