MediaWatch

Q3: Overskud i NYT trods digitalt annnonce-dyk

New Tork Times øger den digitale abonnementsbase, mens den digitale annonceomsætning tager mindr edæk.

Tredje kvartal ender for det amerikanske mediehus New York Times med en omsætning på 367 mio. dollars (2,5 mia. kr.) og et nettooverskud på 9,4 mio. dollars (64,1 mio. kr). Det fremgår af selskabets offentliggjorte regnskab for tredje kvartal.

Overskuddet er en en markant forbedring fra samme periode sidte år, der endte i et minus på 12,4 mio. dollars. Det er især en stigning i den digitale abonnementsbase samt et aftagende fald i salget af printannoncer, som trækker den velansete avis i plus.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs