MediaWatch

Jysk Fynsk mediebryllup løber op

Omkostninger til at lægge de tre mediehuse i Jysk Fynske Medier sammen løber i fusionens første år op i et tocifret millionbeløb. Især på personaleposten er udgifterne højere end ventet, siger adm. direktør.

40 mio. kr. om året. Den forventede besparelse ved at samle funktioner som salg, it, distribution, administration og tryk har været et lysende argument fra fusionens første dag i Jysk Fynske Medier. Men vejen derhen er dyr, siger adm. direktør Jesper Rosener.

Ægteskabet, der med det efterfølgende køb af Midtjyske Medier skaber landets næststørste avishus med en omsætning tæt på to mia. kr., har i år ét kostet både kræfter og medarbejdere. Enten fordi de ikke har ønsket at flytte med til en af de byer, hvor Jysk Fynske har placeret de nye fællesfunktioner – eller ikke har kunnet falde til i den nye ramme.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Yousee-ejer skyder gang i historisk it-projekt

Nuuday sætter nu gang i et fireårigt digitalt transformationsprojekt, der kommer til at stå koncernen i en milliard kroner. Op mod 80 pct. af de gamle systemer fra TDC-tiden skiftes ud. Investeringen skal sikre Nuudays digitale udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs