40 mio. kr. om året. Den forventede besparelse ved at samle funktioner som salg, it, distribution, administration og tryk har været et lysende argument fra fusionens første dag i Jysk Fynske Medier. Men vejen derhen er dyr, siger adm. direktør Jesper Rosener.
Ægteskabet, der med det efterfølgende køb af Midtjyske Medier skaber landets næststørste avishus med en omsætning tæt på to mia. kr., har i år ét kostet både kræfter og medarbejdere. Enten fordi de ikke har ønsket at flytte med til en af de byer, hvor Jysk Fynske har placeret de nye fællesfunktioner – eller ikke har kunnet falde til i den nye ramme.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app