En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
22.09.2015kl. 09.25

Stibo er klar til opkøb af trykkerier

Fremgang i softwarevirksomhed er med til at løfte bundlinjen i trykkerivirksomheden Stibo, som melder sig klar til at købe op.
Hans O. Damgaard, koncernchef, Stibo | Foto: Charlotte de la Fuente/Polfoto/Arkiv
af THOMAS NYGAARD MADSEN

Den 221 år gamle trykkerikoncern Stibo lader sig ikke mærke af sin alder og leverer et forbedret regnskab for 2014/15. Det skriver Børsen. Omsætningen er øget med nogle få pct. til 1,9 mia. kr., og resultatet før skat er skudt i vejret med over 35 pct. til 148 mio. kr.

Trykkeriaktiviteterne fylder mere end halvdelen af omsætningen, men langt den største del af bundlinjen kommer fra datterselskabet Stibo Systems. Konsulent- og softwarevirksomheden havde i 2014/15 et resultat før skat på 125 mio. kr. Det er en en femtedel af omsætningen, som på fem år er tredoblet.

Stibo Systems arbejder med master data management og kan effektivisere kundernes styring af strategiske informationer og derigennem forbedre deres processer. Kundeporteføljen tæller internationale koncerner som Kraft Foods, Toyota og General Motors. I Stibo-koncernen indgår også en printdivision med trykkerivirksomhederne Color Print, Stibo Graphic, Greentech Rotarint samt Scanprint. Hertil kommer CCI Europe, der laver software til mediehuse.

Trykkeriområdet er det største ben i Stibo. Indtjeningen herfra er begrænset, men koncernchef Hans O. Damgaard afviser, at koncernen burde rette al fokus mod sine to konsulent- og softwarebaserede divisioner. Ifølge Hans O. Damgaard er Stibo størst i Skandinavien og den printvirksomhed, der klarer sig bedst. Koncernen genererer på print et cashflow på omkring 70 mio. kr.

"Men det er ganske rigtigt et hårdt marked, fordi efterspørgslen er vigende, og der er overkapacitet. Så vi skal være aggressive i vores salg, og vi skal være klar til at gennemføre opkøb. Og det er vi," siger Hans O. Damgaard til Børsen.

Relaterede artikler:

  • Foto: Thomas Lekfeldt/Polfoto

    Trykkerier: Politisk nøl om reklameafgift vil koste fyringer

  • Omstridt reklameafgift består i finanslov

    For abonnenter

  • Foto: Thomas Lekfeldt/Polfoto

    Østjysk trykkeri: Reklameafgift vil koste talrige job

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

Musikmediet har tredoblet abonnementsbasen, mens slunkne annonceindtægter har rettet sig. Gaffa ser dog først ind i muligt overskud fra 2024.
  • Medier kritiserer Medienævnet efter afslag på mediestøtte
  • Chefredaktør forlader Gaffa

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

VG udvikler transskriberingsværktøj

For abonnenter

Foto: Laure Andrillon/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
TV

Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere

Foto: Uffe Weng/dr
Digital

Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex

For abonnenter

Rettigheder til Formel 1-løb med den hollandske racerkører Max Verstappen bærer en del af æren for Viaplays abonnementsvækst i landet. | Foto: Hoch Zwei/AP/Ritzau Scanpix
TV

Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming

For abonnenter

Læs også

Rettigheder til Formel 1-løb med den hollandske racerkører Max Verstappen bærer en del af æren for Viaplays abonnementsvækst i landet. | Foto: Hoch Zwei/AP/Ritzau Scanpix
TV

Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming

En ny aftale med krog i populær sportsrettighed skal give Viaplays hollandske abonnementsbase et boost. Streamingtjenesten har i forvejen godt en mio. abonnenter i landet. 

For abonnenter

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

Musikmediet har tredoblet abonnementsbasen, mens slunkne annonceindtægter har rettet sig. Gaffa ser dog først ind i muligt overskud fra 2024.

For abonnenter

Photo: Aller Foto
Ugeblade & Magasiner

Aller Media hyrer ny direktør

Mediekoncernen forfremmer porteføljechef til at stå i spidsen for digital produktudvikling og brugeroplevelser.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 08.25
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
  • Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming – 07.05
  • Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister – 1. feb.
  • VG udvikler transskriberingsværktøj – 1. feb.
  • Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex – 1. feb.
  • Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs – 1. feb.
  • Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien – 1. feb.
  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 1. feb.
  • Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst – 1. feb.
  • Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop – 1. feb.
  • Postnords danske forretning giver stort underskud i 2022 – 1. feb.
  • Russisk domstol idømmer kritisk journalist otte års fængsel – 1. feb.
  • Aller Media hyrer ny direktør – 1. feb.
Flere nyheder

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

Se flere jobs

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Business Intelligence Specialist

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Scrum Master with a practical approach

  • Head of Business Development

Se flere jobs

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Life science journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge